Homepage > Cases > Webserie over hybride werken en mobiliteit: Zo Willen We Werken op reis

Webserie over hybride werken en mobiliteit: Zo Willen We Werken op reis

I&O Research deed in opdracht van coalitie Anders Reizen een grootschalig onderzoek naar thuiswerken en minder reizen na COVID-19. Want hoe zal werkend Nederland na COVID-19, als het niet meer verplicht is om thuis te werken, zijn werkzaamheden uitvoeren? De resultaten uit dit onderzoek vertaalde Indall naar een aansprekende online serie, waarin Hugo Houppermans in gesprek gaat met twaalf bestuurders van bedrijven die koploper zijn in deze transitie. De CEO’s en managers van onder andere ING, a.s.r., Arcadis en Vitens vertellen over hun ervaringen op het gebied van hybride werken en duurzame mobiliteit. Tegen welke uitdagingen lopen zij aan? Hoe krijg je alle neuzen binnen het bedrijf dezelfde kant op? En welke concrete tips hebben ze voor bijvoorbeeld het mkb?

In de op LinkedIn gerichte serie gaat Hugo op zoek naar het antwoord op deze vragen, om zo de onderzoeksresultaten te vertalen naar praktische voorbeelden. De afleveringen zijn gegoten in een afwisselend format. De gesprekken met de bestuurders staan centraal en worden afgewisseld met inzichten uit diverse onderzoeken. De scènes zijn met elkaar verbonden doordat ze allemaal opgenomen zijn in een voor de serie gestijlde Ford Mustang Mach-E, waarin Hugo de kijker écht meeneemt op zijn zoektocht. Doel van deze serie is om de kijker te inspireren en te overtuigen zich aan te sluiten bij de coalitie. Indall verzorgde de volledige productie, waarin het team het format ontwikkelde en actief meedacht over de inhoud van dit onderwerp.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een online webserie? In een blog vertelt oprichter Roland Guijs meer over dit onderwerp.