Homepage > Cases > Merkconcept en bedrijfsfilm voor Tonzon; marktleider in duurzame isolatiefolie

Merkconcept en bedrijfsfilm voor Tonzon; marktleider in duurzame isolatiefolie

Tonzon gelooft erin dat kleine veranderingen een grote impact kunnen hebben. Daarom maakt de fabrikant folies, waarmee je met een minimale hoeveelheid aan materialen veel energie kan besparen in huis. Indall ging aan de slag om dit te vertalen naar een nieuwe merkpositionering, en ontwikkelde het kernconcept en de bedrijfsfilm voor Tonzon.

Een duurzame wereld begint onder je eigen voeten

Als vertrekpunt van de positionering werd de doelgroep en het centrale uitgangspunt (een grote impact maken met minimale materialen) bepaald. Vervolgens is een visueel merkverhaal ontwikkeld waarin verteld wordt hoe Tonzon hier vorm aan geeft. Het resultaat is het merkconcept: ‘Een duurzame wereld begint onder je eigen voeten’. Hierin smelten meerdere wereld samen: de missie om gebouwen te verduurzamen, de visie dat zowel Tonzon als haar klanten écht impact kunnen maken, en het concrete resultaat van comfort dat vloerisolatie brengt.

Merkconcept en bedrijfsfilm voor Tonzon

Vervolgens vertaalde het team van Indall het merkconcept naar een serie visuele uitingen. Tijdens meerdere productiedagen werd zowel het productieproces, als de ervaring voor de eindgebruiker, in beeld gebracht en vertaald naar visualisaties, zoals een bedrijfsfilm.

De opdracht van TONZON is een case waar alles samenkomt; een thema dat iedereen omarmt, aansprekende visualisaties en de inzet van mixed media. Het resultaat voor TONZON is een mixed mediafilm waarin video, animatie en sounddesign samensmelt tot een film die de visie tot leven brengt.

Cross-mediale communicatie campagne

Naast de bedrijfsfilm ontzorgde Indall ook bij een cross-mediale campagne aan visualisaties. In diverse video’s, waaronder een meertalige bedrijfsfilm, een employer-branding campagne, korte fragmenten en afbeeldingen wordt op verschillende manieren een doelgroep aangesproken.