Blogs

Maak techniek weer sexy!
‘Maakt techniek weer sexy’. Ik wou dat ik deze tagline zelf had bedacht, maar die eer gaat naar de verslaggeefster van het Algemeen Dagblad. Want dit is wel precies waar we in geloven en wat we doen bij Indall. Anno 2023 heeft techniek en technologie nog steeds een beetje stoffig imago. Helaas, en ook onterecht,...
Werf technisch personeel met goede employer branding
Om goed technisch personeel te werven, of het nou lassers of software engineers zijn, is goede online zichtbaarheid cruciaal. Mensen zijn steeds meer en vaker online, dus als bedrijf moet je daar actief aanwezig zijn. Daarvoor is employer branding, of arbeidsmarktcommunicatie, essentieel, zeker nu bijna iedereen op zoek is naar goed personeel. Maar hoe maak...
e-Learning voor de technische sector, dé trend voor 2023?
e-Learning voor de technische sector is essentieel anno 2023. Door middel van blended learning oplossingen, uitlegvideo’s en digitale trainingen zorg je voor aantrekkelijke en efficiënte scholing binnen jouw bedrijf. In dit artikel schrijft Remco hoe de maakindustrie, installatiebranche en technische sector goede e-learnings kan ontwikkelen.
Terugblik op 2022: innovatie, duurzaamheid en video
Als ondernemer ben je vooral aan het kijken naar de toekomst, maar op zijn tijd is het terugblikken ook erg nuttig en leuk. Want wat gebeurt er toch een hoop in een jaar. En in de waan van de dag kan je zomaar vergeten wat er al allemaal de revue is gepasseerd. Terugkijkend op onze...
Account-based marketing voor de technische sector; hogere conversie met de cilinder strategie
Bij technische bedrijven is een klein clubje accounts verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de omzet. Het loont dus om te richten op een aantal waardevolle leads, in plaats van te schieten met hagel. Toch is dat wat veel bedrijven doen in hun sales en marketing strategieën, door te werken met tunnels. Terwijl in veel gevallen Account-based marketing een veel effectievere aanpak is, waar het cilinder model bij past.
AD.nl: Roland en Remco maken techniek ‘sexy’
Artikel verschenen op 29 november 2022 in de Amersfoorste Courant, door Mirjam Leefbroer Pas drie jaar timmeren Remco (25) en Roland Guijs (27) aan de weg. En toch is het ze al gelukt om met hun bedrijf bij zowel het ministerie van Economische Zaken, ASML als met TU Delft aan tafel te komen. Hoe? ,,Techniek is nooit ‘sexy’ geworden, dáár proberen wij wat aan te veranderen.”
Infographics: De erfenis van Da Vinci
Technisch gezien is een infographic de grafische weergave van informatie. Een van de bekendste voorbeelden van een infographic is de Vitriviusman van Da Vinci. Het feit dat dit de illustratie is van een stuk tekst van bijna 1500 jaar oud laat de kracht van infographics zien; door op een heldere visuele wijze complexe informatie te tonen, is het impact vele malen groter dan een tekst.
Onbeperkte creativiteit met artificial intelligence
Artificial Intelligence wordt gezien als een ontwikkeling die veel problemen gaat oplossen. Denk aan toepassingen in de medische sector of voor predictive maintenance. Maar ook voor de creatieve sector zijn er nu tools met digitale intelligentie, zoals Midjourney. Is deze digitale blackbox de artiest van de toekomst?
Effectievere sales en pitches door doeltreffende afbeeldingen en video’s
Onderzoek laat zien dat visualisatie hét middel is om concepten uit te leggen en een klant te overtuigen van een product of dienst. Het illustreert belangrijke informatie en laat ideeën tot leven komen. Met helder design bij een offerte, tender of andere presententatie overtref je anderen met maar liefst 219%. Of het nou een investeringspitch in de techniek, een geschreven tender voor innovatie of een productpresentatie van een machine is; met alleen tekst is het een verloren tijdsinvestering. Deze blog focust zich daarom op het in beeld brengen van producten en diensten om een boodschap te ondersteunen.