Homepage > Blogs

Blogs

Infographics: De erfenis van Da Vinci

Infographics: De erfenis van Da Vinci

Technisch gezien is een infographic de grafische weergave van informatie. Een van de bekendste voorbeelden van een infographic is de Vitriviusman van Da Vinci. Het feit dat dit de illustratie is van een stuk tekst van bijna 1500 jaar oud laat de kracht van infographics zien; door op een heldere visuele wijze complexe informatie te tonen, is het impact vele malen groter dan een tekst.

Onbeperkte creativiteit met artificial intelligence

Onbeperkte creativiteit met artificial intelligence

Artificial Intelligence wordt gezien als een ontwikkeling die veel problemen gaat oplossen. Denk aan toepassingen in de medische sector of voor predictive maintenance. Maar ook voor de creatieve sector zijn er nu tools met digitale intelligentie, zoals Midjourney. Is deze digitale blackbox de artiest van de toekomst?

Effectievere sales en pitches door doeltreffende afbeeldingen en video’s

Effectievere sales en pitches door doeltreffende afbeeldingen en video’s

Onderzoek laat zien dat visualisatie hét middel is om concepten uit te leggen en een klant te overtuigen van een product of dienst. Het illustreert belangrijke informatie en laat ideeën tot leven komen. Met helder design bij een offerte, tender of andere presententatie overtref je anderen met maar liefst 219%. Of het nou een investeringspitch in de techniek, een geschreven tender voor innovatie of een productpresentatie van een machine is; met alleen tekst is het een verloren tijdsinvestering. Deze blog focust zich daarom op het in beeld brengen van producten en diensten om een boodschap te ondersteunen.

Zijn 3D-visualisaties de vervanger van productfotografie?

Zijn 3D-visualisaties de vervanger van productfotografie?

Wanneer moet je nou kiezen voor productfotografie, en wanneer is 3D-visualisatie de beste manier om jouw product aan de markt te tonen? In dit artikel beschrijft Roland Guijs hoe grote producten, producten met veel variaties of complexe installaties het best in beeld gebracht kunnen worden met 3D-visualisaties. Het geeft een moderne uitstraling, biedt veel flexibiliteit en mogelijkheden, en aanpassingen kunnen snel doorgevoerd worden. Zeker als er al een CAD-model beschikbaar is, kunnen afbeeldingen snel en efficiënt geproduceerd worden. Daarnaast kan dit ook als basis gebruikt worden voor een animatievideo, waarin het product nog verder belicht en besproken wordt.

De principes van B2B marketing voor de technische sector

De principes van B2B marketing voor de technische sector

Bij business-to-business wordt er vaak geredeneerd vanuit het communiceren van bedrijf tot bedrijf. Dit in tegenstelling tot marketing naar consumenten, waar de mens als ontvanger centraal staat. Toch zijn werknemers en besluitvormers gewoon mensen van vlees en bloed. Ook B2B marketing moet mensgericht zijn, prikkelen en interesseren. Dus zorg ervoor dat je content visueel aantrekkelijk en inspirerend is. Door emotie op te wekken geef je besluitvoerders vertrouwen in jouw bedrijf. Goede B2B (content) #marketing is cruciaal voor de technische sector. In dit artikel vertelt Roland Guijs hoe je met B2B marketing je online zichtbaarheid een boost te geven.

Zakelijke webseries, het nieuwe Netflix?

Zakelijke webseries, het nieuwe Netflix?

Waar het de afgelopen jaren vooral om livestreams draaide, zien we nu een opkomst van zakelijke webseries. Logisch, want een webserie voor bijvoorbeeld LinkedIn heeft veel voordelen: kijkers van een dergelijk format hebben vaak een hoge betrokkenheid en door te focussen op het verhaal, kan je bouw aan merkidentiteit. Co-founder Roland Guijs heeft een achtergrond als academisch engineer en is al bijna een decennium actief als marketeer. Hij weet daardoor als geen ander hoe bedrijven complexiteit kunnen vertalen naar visuele campagnes. In dit artikel deelt Roland kennis hoe jij je organisaties’ merkbeleving naar een volgend niveau tilt.