De aanpak
Social media draait om interactie en betrokkenheid. Daarom ontwikkelden we een strategie waarbij we authentieke interviews met studenten afnamen die spontaan en laagdrempelig waren.
Daarnaast combineerden we voice-over Jeremy met 2D animaties die het belang van de sector benadrukte en zorgden we voor een duidelijke call-to-action naar de campagnepagina’s.
Korte video's voor meerdere platformen
We creëerden een serie van tien korte video’s in verschillende formaten en ontwikkelden hiervoor een unieke animatiestijl. In samenwerking met Happy Horizon werd de Toekomstmakers campagne verspreid via YouTube prerolls, Instagram (Meta), Snapchat en TikTok.
Resultaten
De Toekomstmakers campagne heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Zo zijn er inmiddels direct via de campagne ruim 500 inschrijvingen gerealiseerd en daarnaast 110 aanmeldingen voor informatiesessies.
Meer studenten voor tekortsectoren;
campagne voor Hogeschool Rotterdam
Opdrachtgever
Hogeschool Rotterdam
Thema’s
Videoproductie, 2D-animatie, social content, recruitment video, videoserie
Hoe trekken we meer studenten naar tekortsectoren zoals techniek en zorg? Hogeschool Rotterdam lanceerde de campagne ‘Toekomstmakers’ met als doel om jongeren te enthousiasmeren voor deze vakgebieden.
Wij maakten de social video campagne, afgestemd op de doelgroep en geoptimaliseerd voor YouTube en TikTok.