Homepage > Whitepaper over sneller en efficiënter technici werven met strategische employer branding

Whitepaper over sneller en efficiënter technici werven met strategische employer branding

In 2022 ontstond er een unieke situatie, er zijn meer vacatures dan werkzoekenden. Waar normaal gesproken ruim keuze is in potentieel personeel bij een openstaande vacature, is de situatie nu omgekeerd; bedrijven staan in de rij voor goede mensen.

Van de top acht beroepsgroepen waar het moeilijk is om personeel te vinden, zijn er vijf technisch. De concurrentie in de strijd om goed personeel is dus ontzettend groot. Daarom zijn een goed werkgeversmerk en online zichtbaarheid cruciaal om zowel aanstormend talent, als ervaren krachten, te werven. Gezien het feit dat een openstaande vacature meer dan €20.000 kost en de groei tegenhoudt, zou sterke employer branding voor elk technisch bedrijf hét speerpunt van 2023 moeten zijn.


Whitepaper Indall B.V. 2023 Roland Guijs

Download de whitepaper over employer branding in de technische sector

In deze whitepaper delen we onze inzichten op het gebied van employer branding voor de technische sector. Hoe zorg je dat je senior vakmensen aanspreekt, maar ook de net afgestudeerde software engineer? Is TikTok het gouden ei, of juist een no-go? En wat kunnen we leren van ASML, die een hoge instroom heeft, maar amper doorstroom?

Vul je e-mailadres in, ontvang de whitepaper meteen in je mailbox en ga direct aan de slag met concrete tips om in beeld te komen bij jouw droomkandidaten!

Roland Guijs Oprichters van Indall B.V. in 2023 gericht op het versnellen van techniek, innovatie en verduurzaming

Over de auteur

ir. Roland Guijs heeft een achtergrond als academisch engineer, is al bijna een decennium actief als marketeer en begeleidde de visuele positionering van diverse technische organisaties. Als werktuigbouwkundige weet hij daarnaast hoe het is om gezocht te worden door technische bedrijven en wat wel en niet werkt in arbeidscommunicatie. Deze combinatie maakt dat hij technische bedrijven efficiënt kan helpen hun doelen te vertalen naar visuele campagnes.

Wil je na aanleiding van de whitepaper eens sparren over het werven van technici met strategische employer branding? Neem contact op via [email protected] of plan direct een gratis kennissessie in!

Ja, ik zoek technisch personeel!