We leven in een tijd waarin uitleggen met media een steeds grotere rol speelt. Niet alleen in het onderwijs, maar ook in het bedrijfsleven. Video is daar een bekend voorbeeld van. Maar je kunt nog verder gaan door animaties, interactie of zelfs gamification toe te voegen. Zo blijft informatie niet alleen beter hangen, maar wordt leren ook een stuk leuker.
Begin 19e eeuw werd de fotografie uitgevonden. Baanbrekend, eindelijk was het mogelijk iemand anders te laten zien wat jij voor ogen hebt en met beeld je woorden kracht bij te zetten. Met de komst van mobiele telefoons en AI-gestuurde fotobewerking heeft iedereen een fotostudio op zak, en worden we online overspoeld met foto’s. Maar voor het tonen van bijvoorbeeld producten, prototypes of toekomstvisies is er een techniek die veel beter is, namelijk rendering.
Hoe zorg je er nou voor dat die goede lasser niet bij de concullega verderop op het industrieterrein aan het werk gaat? En met de intrede van remote werken is er voor die senior engineer nu concurrentie van bedrijven uit het hele land. Hoe zorg je nou dat mensen bij joúw bedrijf willen werken? Je off- en online uitstraling, gericht op personeelswerving, is daarvoor cruciaal. Dit wordt ook wel employer branding, of het werkgeversmerk, genoemd. Maar hoe bouw je dit nou op?
You either love it or hate it, maar feedback is een cruciaal onderdeel van creatieve processen. De bureauzijde van feedback is inzichtelijk en relatief goed te besturen. Maar een onderschat deel is de klantzijde. Want tijd is geld. En zeker als er een complex onderwerp onderwerp besproken wordt, wil je voorkomen dat jouw schaarse en duurbetaalde engineers uren bezig zijn met het volledig afpellen van informatie en het geven van feedback aan de (externe) creatievelingen.