Homepage > Cases > 3D animatiefilm en strategische begeleiding om wolken te maken met windturbines

3D animatiefilm en strategische begeleiding om wolken te maken met windturbines

Als start-up aan tafel komen met de TU Delft en Siemens Gamesa, dankzij een 3D animatiefilm. The Global Irrigation Project deed het, met hun revolutionaire idee om met wolken windturbines te maken. Animatiebedrijf Indall ontwikkelde de visuele identiteit, inclusief de 3D video. Deze kreeg wereldwijd media-aandacht, en creëerde daarmee vertrouwen in het concept bij gerenommeerde partijen. Inmiddels is een eerste proof of concept een stuk dichterbij.

Full-service studio voor animatievideo’s

Indall was vanaf het begin van het project actief betrokken bij de 3D animatiefilm en strategische begeleiding om wolken te maken met windturbines. In nauwe samenwerking met de initiatiefnemers en het patentbureau Arnold & Siedsma realiseerde Indall de benodigde materialen voor lancering. Zo dacht het team actief mee met de invulling van het patent en ontwikkelde hiervoor een aantal conceptuele tekeningen, welke de basis vormen voor de uiteindelijke patentafbeeldingen. Centraal in het traject stond de ontwikkeling van een launchfilm, waarin het verhaal op inspirerende wijze uitgelegd wordt. Hierin was het cruciaal dat het ook inhoudelijk klopt.

Het resultaat is een indrukwekkende 3D film, met custom sounddesign en meertalige voice-overs, waaronder de bekende presentator Jan-Douwe Kroeske. In deze geanimeerde conceptfilm wordt geschetst hoe The Global Irrigation Project met windturbines wolken creëert. Het doel van deze wolken is het maken van regen, en daarmee het afkoelen van de aarde. Hierop wordt in beeld een toekomst geschetst aan de hand van futuristische windturbineparken, landbouwrobots en surrealistische landschappen in de woestijn.

Volledig communicatiepakket voor technische start-up

Naast een custom 3D animatiefilm, ontwikkelde Indall het visuele merkverhaal. Deze bestaat onder ander uit een consistente huisstijl met logo, website en drukwerk. Dit alles zette het team grootschalig uit bij de pers en het merkverhaal bereikte zo in de eerste week al een internationaal publiek. En met succes, want de film sloeg aan bij enkele grote partijen uit de industrie, waardoor de ontwikkeling van het project versneld is.

Meer weten over het laten maken van een 3D animatiefilm? Neem dan contact met ons op of plan een gratis kennissessie!