“Op welke mijlpalen kijken jullie met de meeste trots terug?”
“Pfoeh… dat zijn er een hoop!” zegt Remco meteen. Er zijn verschillende sleutelmomenten - van de inschrijving van Indall in coronatijd tot de verkoop van Tortilla Media.
Indall groeide uit tot een team van engineers, copywriters en creatieve makers. “Iedere dag ben ik onder de indruk van wat we samen voor elkaar krijgen,” zegt Roland. Indall wordt bovendien vaak al vroeg betrokken bij vernieuwende bedrijven en initiatieven. Ook (semi-)overheidsprojecten rond energie, arbeid en milieu spelen een steeds grotere rol.
“Aanbestedingen zijn pittig, maar we voelen ons er inmiddels in thuis. Het winnen van zo’n tender blijft elke keer weer een feestje,” aldus Roland.
Een project dat er nog altijd uitspringt is de film voor The Global Irrigation Project. “Toen nog een idee, nu uitgezonden op Nieuwsuur en populair op social media,” vertelt Remco. “En nog steeds krijg ik regelmatig de vraag of het écht niet gefilmd is — terwijl het volledig geanimeerd is. Dat vind ik nog steeds fantastisch.”
“Wat is een droomproject dat jullie ooit nog eens willen realiseren?”
Remco: “Nederland zit vol bedrijven en initiatieven die bijdragen aan de transitie naar een betere wereld. Sommige daarvan zijn zelfs wereldspelers — zoals Heerema met Sleipnir, het grootste kraanschip ter wereld. Dat is bijna sciencefiction.”
“We gunnen het BV Nederland dat dit soort vooruitgang nog veel duidelijker wordt gecommuniceerd met sterke, inhoudelijke media en de maatschappij echt die trots voelt. Want er is meer dan alleen ASML.”