You either love it or hate it, maar feedback is een cruciaal onderdeel van creatieve processen. De bureauzijde van feedback is inzichtelijk en relatief goed te besturen. Maar een onderschat deel is de klantzijde. Want tijd is geld. En zeker als er een complex onderwerp onderwerp besproken wordt, wil je voorkomen dat jouw schaarse en duurbetaalde engineers uren bezig zijn met het volledig afpellen van informatie en het geven van feedback aan de (externe) creatievelingen.
Hoe groter een bedrijf, hoe meer mensen er zonder technische achtergrond werken. Bijvoorbeeld bij HRM en op financiën, maar ook in veel managementfuncties en op de communicatie afdeling. En ook al komen ze niet dagelijks in contact met de producten of diensten die hun werkgever levert, enige kennis of affiniteit hiermee is erg handig.
Als we het hebben over online video, hoor je vaak dat online video’s kort moeten zijn; “dat scoort gewoon beter bij jongeren”. Toch is er online een trend zichtbaar waarbij online content langer mag worden. Video’s die kijkers zelf uitkiezen om te kijken, én graag voor terug komen. Zo maak je fans van je merk. Maar, hoe zet je zakelijke webseries en long form formats succesvol in voor jouw organisaties? Het vraagt in ieder geval een hele andere benadering dan bij een promofilmpje.
Uit onderzoek blijkt dat casestudy een van de krachtigste marketinginstrumenten is voor B2B-marketing (bron). Het is namelijk een effectieve manier om potentiële klanten te overtuigen van je toegevoegde waarde. Helaas worden ze toch nog vaak saai en droog geschreven. Daarom delen wij graag 7 tips voor je om boeiende casestudies te maken.