Tonzon's nieuwe merkpositionering:
duurzaamheid begint onder je eigen voeten
Opdrachtgever
TONZON
Tonzon, de Nederlandse marktleider in duurzame isolatie, is klaar om de internationale markt te veroveren. Met hun innovatieve folie vervangen ze traditionele isolatieplaten en bieden ze betaalbare duurzaamheid.
Om deze missie wereldwijd kracht bij te zeten, ontwikkelde Indall een nieuwe merkpositionering. De kern? Maximale impact met minimale materialen. Met een knipoog naar de oorsprong van Tonzon, vloerisolatie, introduceerden we het concept: ‘Duurzaamheid begint onder je eigen voeten.’
Een inspirerende bedrijfsfilm
Om Tonzon's missie -het zo duurzaam mogelijk isoleren van gebouwen- duidelijk over te brengen, vertaalden we het merkconcept naar een mixed-media bedrijfsfilm.
Mixed-media film
Deze film combineert video, 3D-animatie en custom sound design om het verhaal krachtig en overtuigend te vertellen. De visuele stijl van de film werd de basis van Tonzon’s nieuwe corporate uitstraling.
Uitleganimaties die overtuigen
Om eindgebruikers van de isolatiefolie te overtuigen, ontwikkelden we een serie uitleganimaties. Deze video's tonen de praktische voordelen van Tonzon’s producten, van hoe vloerisolatie zorgt voor een warmere woning tot de compactheid van het isolatiepakket.
Internationale groei door creatieve campagnes
Om tractie te creëren en naamsbekendheid op te bouwen, bedachten we unieke webcampagnes met korte video's die online geadverteerd worden. Of het nu op festivals, met olympische atleten, of samen met studententeams was, deze campagnes zorgen voor stijgende omzet en een groeiende internationale bekendheid.