Merk & reputatie
Als bedrijf is de uitstraling naar buiten toe enorm belangrijk. Je wilt als betrouwbare partner overkomen naar toeleveranciers en klanten, maar ook in de arbeidsmarktcommunicatie. Hierin is het belangrijk dat de propositie goed naar voren komt, maar ook dat mensen het bedrijf kennen, herkennen en erkennen. En met de voortschrijdende digitalisering is de online-uitstraling, je merk en je reputatie relevanter dan ooit.
Indall versterkt een digitaal merk door het slim inzetten van video
Indall adviseert technische bedrijven om door middel van visualisaties hun digitale merk helder neer te zetten. De inzet van video is hiervoor een veel gebruikte vorm, door de vele mogelijkheden die het biedt. Er is echter geen one size fits all. Waar voor het ene bedrijf innovatie het centrale thema in de communicatie is, richt het andere zich meer op de menselijke kant. Elke focus vergt een andere aanpak en vorm van uitingen. Voor start-ups ligt het zwaartepunt op visualisaties voor presentaties en de innovatie, om zo andere partijen te interesseren. Gerenommeerde bedrijven zijn vaak meer gebaat bij een heldere propositie op de arbeidsmarkt en een betrouwbare reputatie naar toeleveranciers en klanten.

Investeren in een betrouwbaar merk door het maken van video in serievorm
Een beproefd concept om een betrouwbaar imago als expert op te bouwen is een video in serievorm. Door niet te richten op de korte termijn, maar te investeren in het imago wordt er gewerkt aan een betrouwbaar profiel en dus reputatie van het bedrijf. Mensen zullen het bedrijf gaan erkennen als goeroe in het vakgebied en de kennis en inzichten waarderen. Minstens net zo belangrijk is arbeidsmarktcommunicatie voor technische bedrijven. Door de grote tekorten in het personeelsaanbod moet bijvoorbeeld de maakindustrie een goed imago en aanbod hebben om personeel aan zich te binden. Online zichtbaarheid, het tonen van technologische uitdaging en een menselijk karakter zijn hierin essentieel.
Investeren in merk en reputatie is niet iets wat de volgende dag al direct resultaat oplevert, maar is op de (middel)lange termijn een zeer waardevolle investering in het bedrijf.

Meer weten over het opbouwen van een goed merk en een betrouwbare reputatie?
Remco Guijs heeft ruime werkervaring in de vakgebieden marketing en engineering. Vanuit deze unieke combinatie adviseert hij graag jouw organisatie over doeltreffende en ijzersterke visuele concepten. Neem contact op via 06-428 94087 of plan een gratis kennissessie in.
Ja, ik wil vrijblijvend kennismaken